تشک

انواع تشک و باکس جک دار

تشک

انواع تشک و باکس جک دار

قیمت تشک

قیمت تشک

برای داشتن یک روز خوب و پرانرژی، باید خواب راحت و استراحت کافی داشته باشید. لازمه دستیابی به خوابی دلچسب، آرام و عمیق، انتخاب تشکی مناسب است. در زمان خرید تشک، باید به فاکتورهای مهمی از جمله سایز و اندازه تشک، وزن، مواد تشکیل دهنده، ساختار، جنس و قیمت تشک توجه کنید.

برای خرید تشک، علاوه بر درنظر گرفتن برند و نوع تشک، باید از اصالت آن نیز اطمینان حاصل کنید. باید به این نکته توجه داشت که تشک های مختلفی با انواع مارک ها و مدل های مشابه و مختلف، در بازار اقتصادی و تجاری ایران وجود دارد.

بنابراین، باید برای انتخاب یک تشک مناسب و اصل، دقت زیادی داشت. همانطور که می دانید، همه افراد پس از گذراندن یک روز پر استرس و پرکار، به یک خواب راحت و آرامش بخش نیاز دارند. برای داشتن یک استراحت و خواب راحت نیز به یک تشک مناسب و خوب، نیاز است.

عوامل تاثیرگذار قیمت تشک

تنوع مارک های تشک بسیار زیاد است، بنابراین قبل از خرید باید از قیمت آن اطلاعات کسب کنید. برخی از عوامل تعیین کننده قیمت تشک عبارتند از:

نوع تشک

تشک های طبی و فنری دو نمونه متداول و محبوب موجود در بازار هستند. تشک های طبی سفت هستند و ساختاری بدون فنر دارند. در واقع داخل تشک های طبی از چند لایه مختلف اسفنج و فوم ساخته شده است. معمولاً افرادی که از ناحیه کمر مشکل دارند برای خرید تشک های طبی مراجعه می کنند و به توصیه پزشک قصد خرید تشک طبی را دارند. تشک های فنری از فنرها و لایه های فوم و اسفنج ساخته شده اند.

تشک فنری بونل 

در تشک فنری بونل، فنرهای فلزی با استفاده از سیم فلزی بهم متصل می شوند. این تشک به عنوان تشک فنر باز نیز شناخته می شود. فنرهای ساخته شده در تشک نمی توانند به طور مستقل حرکت کنند. تشک های بونل نرم ترین تشک است. به غیر از این، تشک فضای کافی برای حرکت آسان را فراهم می کند.

قیمت تشک

داخل یک تشک فنری بونل

همچنین دسته سومی وجود دارد که به تشک فنر منفصل یا پاکتی مشهور است.

تشک پاکتی (فنر منفصل)

فنرهای منفصل فنرهایی هستند که به صورت جداگانه بسته شده و در تشک قرار می گیرند. به طور مستقل کار می کنند تا حرکات و منحنی بدن شما را بهتر پشتیبانی کنند و حرکت یک شخص بر دیگری تأثیر نمی گذارد. تشک های پاکتی بادوام بوده و ماندگاری بالایی دارند.

تفاوت تشک بونل و تشک پاکتی

سوالی که هر مشتری می پرسد این است که تفاوت فنر بونل و فنر پاکتی چیست؟ در اینجا یک توضیح ساده آورده شده است که به شما کمک می کند تفاوت آنها را درک کنید.

تشک بونل یکی از قدیمی ترین انواع فناوری های تشک فنری در بازار است. فنر های بونل به عنوان فن آوری فنر متصل به یکدیگر توصیف می شوند. تشک های این نوع به دلیل ساختار فنری داخلی تمایل به سفتی بیشتری دارند. از آنجا که فنر ها به هم متصل هستند، این سیستم فنری بیشتر به حرکت حساس است.

این بدان معناست که وقتی شخصی در یک طرف تخت حرکت می کند، ممکن است فرد در طرف دیگر حرکت را روی تشک نیز احساس کند. اما تشک های فنری پاکتی با فنرهایی ساخته می شوند که بهم پیوسته نیستند. این کار از هرگونه حرکتی جلوگیری می کند. اگر فرد خوابیده روی تخت در حال چرخش و حرکت روی تخت باشد، شریک دیگر ممکن است حرکت را احساس نکند.

قیمت تشک پاکتی از تشک بونل بالاتر است.

تشک های پاکتی می توانند از شکل های مختلف بدن پشتیبانی کنند اما تشک های بونل نمی توانند زیرا فنرهای تشک بونل با هم حرکت می کنند. با این حال، در تشک پاکتی، فنرها به صورت جداگانه حرکت می کنند.

برخلاف تشک های بونل، در تشک های پاکتی هر واحد فنر در پاکت های پارچه ای جداگانه قرار دارد. چنین طراحی سیستم فنری وقتی یک نفر روی یک انتهای تشک حرکت می کند باعث کاهش حرکت روی تشک می شود و باعث کاهش وقفه در هنگام خواب می شود.

سیستم های فنر پاکتی نیز پشتیبانی کافی از کل بدن را دارند در حالی که فنر های بونل به صورت جداگانه به نقاط فشار و وزن مختلف بدن پاسخ می دهند. تشک های پاکتی کمی نرم تر از تشک های بونل هستند

میزان گردش هوا در داخل تشک پاکتی خواب راحت و دمای راحت تر تخت را تضمین می کند. تفاوت عمده بین هر دو تشک این است که فنرهای تشک بونل به هم متصل شده اند در حالی که فنرهای تشک پاکتی متصل نیستند.

قیمت تشک

تشک فنر منفصل (پاکتی)

ابعاد تشک

ابعاد و اندازه تشک بر قیمت آن تأثیر می گذارد. اگر تشک و تخت از نظر ابعاد با یکدیگر سازگار نباشند، تشک شما عملا غیر قابل استفاده خواهد بود. در نتیجه، شناخت ابعاد مختلف و دانستن اندازه دقیق تخت هنگام خرید بسیار مهم است. از سوی دیگر، ابعاد مختلف تشک بر راحتی خواب شما تأثیر می گذارد. بسته به اندازه اتاق خواب می توانید از مدل های مختلفی استفاده کنید.

شما می توانید برای پیدا کردن سایز تشک مناسب به مقاله تشک مراجعه کنید. به طور خلاصه اندازه های متداول تشک به این صورت است:

یک نفره

سایز ۹۰ × ۲۰۰ سانتیمتر

سایز ۱۲۰ × ۲۰۰ سانتیمتر

تشک دو نفره

سایز ۱۴۰ × ۲۰۰ سانتیمتر

سایز ۱۶۰ × ۲۰۰ سانتیمتر

سایز ۱۸۰ * ۲۰۰ سانتیمتر

تشک های نوجوانان

سایز ۱۸۰ × ۸۰ سانتیمتر

تشک کودک

۱۳۰ × ۷۰ سانتیمتر

۱۳۵ × ۷۵ سانتیمتر

برند تشک

اگرچه شرکت های خارجی سابقه ای طولانی در تولید و طراحی تشک دارند اما بیش از یک دهه است که شرکت های داخلی همچون تشک رویا ، تشک رویال و تشک داتیس به تولید این محصول می پردازند و بهترین تشک ها را به بازار عرضه می کنند. این محصولات با تنوع بالا و با وجود کیفیتی مشابه نمونه های خارجی، قیمت های مقرون به صرفه تری دارند و از همه مهم تر دارای خدمات پس از فروش هستند.

لازم است بگوییم که بخش بزرگی از بهترین تشک های بازار در دست شرکت های ایرانی است. در مورد شرکت های ایرانی همین را بدانید که به لطف قیمت مناسب، استفاده از تکنولوژی روز دنیا و تولید محصولات با کیفیت نه تنها در بازار داخلی، بلکه در بازار کشورهای همسایه هم رقابتی سخت میان آن ها و برندهای خارجی ایجاد شده است.

بنابراین متقاضیان خرید تشک می توانند بهترین تشک های بازار را از برندهای داخلی انتخاب کنند و تشک مورد نظر خود را خریداری کنند. همچنین اگر به دنبال خرید یک محصول اقتصادی هستید، برندهای ایرانی تنوع بیشتری در تولید تشک با قیمت مناسب دارند.

در پایان …

همانطور که می دانیم، حدود یک سوم عمر خود را در خواب هستیم و به همین خاطر، می بایست شرایط مطلوبی برای استراحت کردن داشته باشیم. همانطور که دمای اتاق، فعالیت ها و آرامش فکری قبل از خواب، اهمیت زیادی برای خواب خوب و استراحت کافی شبانه یا روزانه دارد، بستر خواب نیز جایگاه مهمی دارد.

با یک تشک خوب می‌توانیم تجربه شیرینی از خواب داشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد