تشک

انواع تشک و باکس جک دار

تشک

انواع تشک و باکس جک دار

خرید تشک ارزان و با کیفیت

خرید تشک ارزان و با کیفیت

خرید تشک ارزان و با کیفیت مستلزم شناخت کامل این محصول و روش های تشخیص بهترین تشک است. مردم همه به دنبال سود کردن هستند. ولی بعضی از وسایل ارزان خریدنشان درست نیست. تشک یکی از وسایلی است که اگر ارزان خریده شود سریع مجبور می شوید آن را عوض کنید و با این کار بیشتر از این که سود کنید ضرر کرده اید. البته این حرف بدان معنا نیست که لزوما باید هزینه زیادی برای تشک صرف کنید و تشک های گران بازار را بخرید. قیمت بالا کیفیت را تضمین نمی کند. بهترین کار این است که اولویت های دیگری در کنار قیمت تشک داشته باشید و متناسب با این اولویت ها به خرید تشک بپردازید.

هر کسی نیاز به خواب مناسب و با آرامش دارد. اگر تشک مناسب نباشد بعد از بیدار شدن از خواب دچار کمردرد گردن درد، بد خوابی و حتی گرفتگی های عضلانی می شوید. خوب به خواب رفتن تاثیر زیادی در سبک زندگی شاد و سالم دارد و به همین دلیل توصیه پزشکان و روانشناسان توجه به  خواب خوب است. برای خوابیدن با آرامش فراهم کردن شرایط مطلوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای خواب خوب به تشک خوب هم نیاز داریم.

متاسفانه بعضی از افراد خرید به صرفه را با خرید ارزان قیمت اشتباه می گیرند و فکر می کنند که اگر تشکی را ارزان تر خریداری نمایند، یعنی خرید به صرفه ای را انجام دادند. تفاوت خرید به صرفه با خرید ارزان این است که اگر شما تشک ارزانی را خریدید نمی توانید جنس با کیفیتی را تهیه کرده باشید ولی خرید به صرفه آن است که شما همان تشک را با همان کیفیت یا با اختلاف ناچیزی بتوانید خریداری کنید.

راهنمای خرید تشک ارزان و با کیفیت بالا

راهنمای خرید تشک ارزان و با کیفیت بالا

تشک های ارزان قیمت زیادی در بازار وجود دارند که از لحاظ جنس و کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند. خرید تشک ارزان و با کیفیت نه چندان عالی عمدتا در خوابگاه ها، بیمارستان ها، آسایشگاه ها مورد استقبال قرار می گیرد. به همین دلیل هم سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص می دهند. به دلیل وجود تعداد بسیار زیادی تخت در خوابگاه ها به تعداد بیشتری تشک هم نیاز است . خرید تشک با قیمت بالا به تعداد زیاد هزینه های هنگفتی را می طلبد و به همین دلیل هم نیاز است که از تشک های ارزان قیمت با کیفیت بالا استفاده شود.

تشک های فنری تشک هایی هستند که با قیمت ارزان عرضه می شود و مشتری می تواند خرید تشک ارزان انجام دهد. سایز آن ها بر اساس نیاز شما متغیر است و می توانید تعداد انبوه آن ها را از تولید کننده های داخلی با قیمت ارزان تهیه کنید.
بیماران هم به تخت هایی راحت تر و با کیفیت تر نیاز دارند. علی الخصوص بیمارانی که مشکلات عضلانی هم دارند، به تشک هایی با کیفیت بالاتر و مخصوص بیمار نیاز دارند. برای این بیماران می توان از تشک های طبی که قیمت بالاتری دارند استفاده کرد. البته باید توجه داشت که  با سفارش تعداد زیاد می توان آن ها را با قیمت پایین تری تهیه کرد و خرید تشک ارزان انجام داد.

تشک های مخصوص آسایشگاه ها، خوابگاه ها و بیمارستان ها با قیمت پایین تری عرضه می شوند اما این موضوع به معنای عدم کیفیت آن ها نیست بلکه دلیل ارزان بودن آن، نوع تولید محصول است. در ساخت این تشک ها از الیاف طبیعی استفاده شده است و قابلیت شستشو دارند و بسیار هم راحت هستند. بنابراین با خرید تشک ارزان کیفیت آن زیر سوال نمی رود. از دیگر راهکارهایی که می توان خرید تشک ارزان انجام دهید، سفارش تعداد زیاد تشک به کارخانه هاست که باعث می شود هزینه کم تری صرف کنید.

یکی از انواع تشک های طبی تشک های اسفنجی هستند که هم کیفیت و هم قیمت مناسبی دارند. این تشک ها سفتی بیشتری دارند که به کاهش کمر درد و کوفتگی ها کمک می کند. امکان سفارش تشک های اسفنجی در سایز و مدل های مختلفی هم وجود دارد و این دسته از تشک ها هم جزو تشک های ارزان محسوب می شوند که کیفیت بالایی دارند.

خرید تشک ارزان قیمت و رابطه آن با سلامت جسم

خرید تشک ارزان قیمت و رابطه آن با سلامت جسم

شاید یک روز صبح از خواب بیدار شوید و ببینید که دچار کمردرد، گردن درد و یا گرفتگی های عضلانی شده اید. ین مشکلات منحصر به افراد مسن نیست و گاهی جوان ترها و حتی ورزشکاران دچار این قبیل مشکلات می شوند. این ها علائم مهمی هستند که به شما نشان دهند وقت آن رسیده باشد تا تشک خود را با یک تشک طبی جایگزین کنید.

یک تشک مناسب در داشتن خواب سالم برای تمام افراد در تمام سنین و با وضعیت های جسمانی مختلف اهمیت زیادی دارد و بسیاری از افراد جامعه ما از این مهم بی خبر هستند. نتایج یک پرسشنامه که اخیرا توسط برخی از افراد پر شده است،  نشان می دهد که ۹۱ درصد از شرکت کنندگان به رابطه بین تشک و داشتن خواب راحت و سلامت جسمانی اشاره کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که استفاده از تشک های استاندارد باعث آرامش بیشتر در خواب و پیشگیری از دردهای ستون فقرات، گردن و… خواهد شد.

تشک هایی که تفاوت قیمت های فاحشی با سایر تشک های بازار دارند، بی دلیل ارزان نیستند. آنها کیفیت های ضعیف تری دارند و طول عمر آن ها شاید به یک سال هم نرسد.

به خرید تشک خود به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید. خرید تشک خوب می تواند اثر زیادی در حفظ سلامتی شما داشته باشد. به علاوه داشتن خوابی آرامش بخش برای انجام فعالیت های روزانه به شما انرژی می دهد. فراموش نکنید که هیچ ارزانی بیش از اندازه ای بی علت نیست و هیچ تولید کننده ای حاضر نمی شود به خاطر مشتری زیان کند. از طرفی باید به این نکته نیز توجه داشت که هزینه بیشتر نشانه کیفیت بالاتر تشک نیست. برای خرید تشک ارزان قیمت باید به فروشگاه های معتبر مراجعه کرد و از طریق مشاوره با کارشناسان خرید تشک ارزان را انجام دهید. همچنین برخی از فروشگاه ها تشک را با تخفیف به شما ارائه می دهند که این موضوع نیز منجر به خرید تشک ارزان می شود.

از دیگر راه هایی که می توانید خرید تشک ارزان و  با کیفیت بالا انجام دهید، خرید در زمان حراج است. معمولا در این زمان می توانید تشک های مرغوب و با کیفیت بازار را با قیمت مناسب تری تهیه کنید.

کلام آخر …

با توجه به آن چه گفته شد به این نتیجه می رسیم که در اصل برای خرید تشک ارزان باید دقت و توجه کافی داشته باشید تا کیفیت را فدای قیمت ارزان نکنید. همواره به این نکته توجه داشته باشید که خرید تشک با سلامت جسم و کیفیت خواب ما در ارتباط است و همیشه ملاک های خود برای داشتن یک رختخواب خوب را در نظر داشته باشید. این موضوع باعث می شود که بتوانید یک تشک با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنید.

تشک طبی


تشک طبی

هر کسی نیاز به خواب مناسب و با آرامش دارد. اگر تشک طبی مناسب نباشد بعد از بیدار شدن از خواب دچار کمردرد، گردن درد، بد خوابی و حتی گرفتگی های عضلانی می شوید. خوب به خواب رفتن تاثیر زیادی در سبک زندگی شاد و سالم دارد. به همین دلیل توصیه پزشکان و روان شناسان توجه به  خواب مناسب است. برای خواب با آرامش، فراهم کردن شرایط مطلوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای خواب خوب به تشک خوب هم نیاز داریم.

معرفی تشک طبی

تشک طبی (تشک ارتوپدی) تشکی است که برای حمایت از مفاصل، کمر و کل بدن طراحی شده است. این محصول با مطالعه پزشکی ارتوپدی که بر روی اختلالات یا تغییر شکل ستون فقرات و مفاصل متمرکز است، ساخته می شود. تشک طبی برای مقابله با مشکلاتی که ممکن است در کمر یا مفاصل احساس شود با تهیه یک تشک محکم ارائه می دهد، ایجاد شده اند.

تشک طبی نوعی تشک است که از مفاصل حمایت می کند. تشک های طبی به طور معمول برای افرادی که با درد می خوابند، افرادی که از جراحت بهبود می یابند، افراد مسن و ورزشکاران یا سایر افرادی که فعال هستند، توصیه می شود.

امروزه تشک طبی طرفداران بسیاری در بین مردم پیدا کرده اند. تولید کنندگان این تشک ها اقدامات بسیاری را برای پیشرفت بیشتر آنها انجام داده اند. ساختار تشک طبی از فوم های ژله ای ساخته شده است که گرمای بیشتری را جذب می کنند. فوم های استفاده شده در تشک طبی باعث می شوند که قالب بدنه روی سطح تشک قرار گرفته و فشار وارد بر بدن کاهش دهد. تشک طبی وزن بدن را برای تعادل کامل و عدم فشار بر نواحی حساس پشت، شانه ها و همچنین گردن به طور مساوی توزیع می کند و باعث خواب آرام می شود. این تشک ها برای افراد مبتلا به بیماری های مفصلی و استخوان درد طراحی شده اند و برخلاف تشک های فنری، بعد از مدتی شکل خود را از دست نمی دهند.

مزایا 

تشک طبی باعث تقویت بافت کمر و حفظ شکل و اسکلت اندام های بدن در هنگام خوابیدن می شوند. سطح تشک سفت است به طوری که از ستون فقرات به خوبی محافظت می کند. اما مانند سایر تشک ها قسمت های میانی بدن را در تشک فرو نمی برد. اگر تشک شما خیلی نرم است، قسمت میانی بدن در تشک فرو می رود. و باعث خم شدن و تغییر شکل غیرطبیعی ستون فقرات می شود و در نتیجه کمر درد ایجاد می شود. از آنجا که سطح این تشک ها از تشک های معمولی سفت تراست، بیشتر مناسب افرادی است که به خوابیدن روی زمین عادت دارند.

محکم بودن تشک بر کیفیت خواب تأثیر می گذارد. میزان انعطاف پذیری مناسب در تشک به نحوه خوابیدن فرد، قد و وزن او بستگی دارد. افرادی که به پهلو می خوابند و زیاد حرکت می کنند باید به دنبال تشک های نرم تری باشند. قرارگیری این افراد در کاهش فشار روی ستون فقرات موثر است، بنابراین بهتر است که تشک بتواند شکل طبیعی بدن را به خود بگیرد.

خیلی ها فکر می کنند که هر چه تشک سفت تر، طبیعی تر. البته همان فرو رفتگی که به دلیل وزن بدن روی تشک رخ می دهد، ممکن است کمردرد را در افراد حساس تشدید کند. اما فقط به این دلیل که یک تشک سفت به کمر درد کمک کرده و از بین می برد، چیزی است که از نظر علمی ثابت نشده است. برای حل این مشکل، تشک های فومی هوشمند ساخته شده اند که می توانند دقیقاً متناسب با بدن شما باشند و از فشار نامناسب به کمر جلوگیری می کنند.

معایب

تشخیص تشک طبی در بازار دشوار است
ممکن است گران تر باشند

چگونه یک تشک طبی پیدا کنیم

بسیاری از تشک ها ادعا می کنند که طبی هستند اما ممکن است مزایایی را که انتظار دارید ارائه نکنند. برای پیدا کردن یک تشک طبی، باید این تشک طبی تسکین دهنده درد باشد و از حالت مناسب ستون فقرات حمایت کند.

کاهش فشار

هنگام خوابیدن بر روی یک سطح سخت، قسمت های بدن در تماس با سطح اساساً توسط وزن بدن فشار داده می شوند. این می تواند باعث ناراحتی قابل توجه و حتی آسیب های بافتی شود. برای جلوگیری از درد در نقاط تحت فشار، سطح تشک باید مقداری انعطاف نشان بدهد.

اگر یک تشک خیلی سفت یا خیلی نرم باشد، آن راحتی و تسکین دردی را که به دنبال آن هستید نخواهید داشت. این بدان معناست که تشک های کاملاً سفت یا تشک های فوم مموری فوق العاده نرم ممکن است در گروه تشک طبی قرار نگیرند.

انواع تشک طبی

تشک طبی

تشک فنری منفصل

تشک فنری منفصل

تشک طبی فنر های منفصل فنر هایی هستند که به صورت جداگانه بسته بندی می شوند و به طور مستقل کار می کنند تا از نزدیک حرکات و خطوط بدن شما را دنبال کنند.

هر فنر در یک پوشش جداگانه بسته بندی می شود، بنابراین همه آنها مستقل از یکدیگر حرکت می کنند، به این معنی که تشک پشتیبانی انتخابی از قسمت های مختلف بدن را فراهم می کند و حرکت یک شخص بر دیگری تأثیر نمی گذارد.

تشک مموری فوم

تشک طبی مموری فوم ماده ای نرم و انعطاف پذیر است که به دمای بدن شما پاسخ می دهد. با تقسیم وزن بدن برای کاهش فشار و ایجاد پشتیبانی و آسایش مطلوب، آرامش بیشتری خواهید داشت.

مزایا

از تشک نرم تری برای مفاصل با درد زیاد استفاده می کند
یکی از بهترین گزینه ها برای جذب حرکت های بدن است

معایب

می تواند گرمای بدن را بگبرد و باعث ناراحتی می شود
به طور کلی گران تر از انواع دیگر تشک ها است.

تشک طبی

تشک مموری فوم

تشک لاتکس

به لطف تشک طبی لاتکس، ستون فقرات و شانه ها به خوبی محافظت می شوند و کمترین فشار به آن ها وارد می شود، به همین دلیل این نوع تشک برای استفاده افرادی که درد های عضلانی و استخوانی دارند مناسب است. ویژگی مهم دیگر این است که باعث کاهش لرزش هنگام حرکت به مکان دیگر می شود بنابراین، با حرکت کردن روی تشک، خواب همسر شما به هم نمی خورد.

تشک لاتکس نرم است اما برخلاف مموری فوم، تشک های لاتکس با سرعت بیشتری به حالت اولیه برمی گردند و احساس فرو رفتن در تشک را کاهش می دهند.

مزایا

ظرفیت برگشت بالاتر نسبت به سایر تشک های فومی.
با استفاده از مواد طبیعی تولید شده است

معایب

احساس حالت اسفنجی 
گران تر از بسیاری از انواع فومی  دیگر
برای کسانی که آلرژی به لاتکس دارند گزینه ای مناسب نیست

تشک طبی

تشک لاتکس

 فومی (طبی)

تشک های فومی نرم و انعطاف پذیر وزن بدن شما را به طور مساوی تری نسبت به نوع فنری گسترش می دهند و به خواب آرام و گردش خون بهتر کمک می کنند.

فوم استاندارد که به آن فوم پلی یورتان نیز می گویند. بدن به طور یکنواخت روی سطح تشک قرار می گیرد و نرمی و لطافت مورد انتظار را فراهم می کند. تشک های فومی مانند سایر تشک های طبی از نظر لرزش در حین حرکت بسیار خوب عمل می کنند و به افرادی که از کمردرد رنج می برند توصیه می شود.

در پایان …

همانطور که می دانیم، حدود یک سوم عمر خود را در خواب هستیم. به همین خاطر، می بایست شرایط مطلوبی برای استراحت کردن داشته باشیم. همانطور که دمای اتاق، فعالیت ها و آرامش فکری قبل از خواب، اهمیت زیادی برای خواب خوب و استراحت کافی شبانه یا روزانه دارد، بستر خواب نیز جایگاه مهمی دارد.

تشک فنری


فنر پاکتی

هر کسی نیاز به خواب مناسب و با آرامش دارد. اگر تشک فنری مناسب نباشد بعد از بیدار شدن از خواب دچار کمردرد، گردن درد، بد خوابی و حتی گرفتگی های عضلانی می شوید. خوب به خواب رفتن تاثیر زیادی در سبک زندگی شاد و سالم دارد. و به همین دلیل توصیه پزشکان و روان شناسان توجه به  خواب خوب است. برای خوابیدن با آرامش فراهم کردن شرایط مطلوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای خواب خوب به تشک خوب هم نیاز داریم.

انواع تشک ها

علاوه بر وضعیت خوابیدن، باید نوع تشک را نیز در نظر بگیرید: فنری یا فومی (اسفنجی). هر نوع ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارد. برای یافتن نوع مناسب در زیر بیشتر مطالعه کنید.

تشک فنری

تشک های فنری توزیع یکنواختی از وزن شما را ایجاد می کنند، پشتیبانی مطلوب از بدن ایجاد می کنند و استرس بیش از حد در مناطق جداگانه آن را از بین می برند. و اگر غالباً در شب احساس گرما می کنید، نوع فنری گزینه ایده آل است چون فنرها تهویه فعال را تقویت می کنند. این تشک ها نسبت به نوع فومی خنک تر و خشک ترند. تشک فنری دو نوع وجود دارد: فنر بونل و فنر منفصل.

فنری بونل

فنر بونل پشتیبانی کامل را برای اطمینان از یک خواب آرام در شب فراهم می کنند. همچنین فنرها به دلیل باز بودن ساختارشان رطوبت را آزاد می کنند که این نوع در واقع برای افرادی که شب ها گرمشان می شود ایده آل است.

فنرهای بونل به یکدیگر متصل هستند، بنابراین اگر روی تشک با هم بخوابید، حرکات شریک زندگی خود را در خواب احساس خواهید کرد.

تشک

تشک فنری بونل

فنری پاکتی (فنر منفصل)

فنرهای منفصل فنر هایی هستند که به صورت جداگانه بسته بندی می شوند و به طور مستقل کار می کنند تا از نزدیک حرکات و خطوط بدن شما را دنبال کنند.

هر فنر در یک پوشش جداگانه بسته بندی می شود، بنابراین همه آنها مستقل از یکدیگر حرکت می کنند، به این معنی که تشک پشتیبانی انتخابی از قسمت های مختلف بدن را فراهم می کند و حرکت یک شخص بر دیگری تأثیر نمی گذارد.

تشک فنری

تشک فنری منفصل

تشک فومی

تشک های فومی نرم و انعطاف پذیر وزن بدن شما را به طور مساوی تری نسبت به نوع فنری گسترش می دهند و به خواب آرام و گردش خون بهتر کمک می کنند. تشک های فومی دو نوع در نظر گرفته شده اند: فوم استاندارد و مموری فوم.

فوم استاندارد

فوم استاندارد که به آن فوم پلی یورتان نیز می گویند، از پشتیبانی و راحتی کامل شما برخوردار است، زیرا خود را به خوبی در خطوط بدن شکل می دهد. همچنین شوک حرکات بدن را جذب کرده و راحتی بیشتری در خواب ایجاد می کند.

تشک

تشک فومی استاندارد

مموری فوم

مموری فوم ماده ای نرم و انعطاف پذیر است که به دمای بدن شما پاسخ می دهد. با تقسیم وزن بدن برای کاهش فشار و ایجاد پشتیبانی و آسایش مطلوب، آرامش بیشتری خواهید داشت.

معرفی تشک فنری

تشک فنری یک تشک سنتی است که شامل فنر است. این فنرها از وزن پشتیبانی می کنند و از تشک در برابر هرگونه ساییدگی محافظت می کنند. 

تشک فنری بونل چیست؟

در تشک فنری بونل، فنرهای فلزی ساعت شنی شکل با استفاده از سیم فلزی بهم متصل می شوند. این تشک به عنوان تشک فنر باز نیز شناخته می شود. فنرهای ساخته شده در تشک نمی توانند به طور مستقل حرکت کنند. تشک های بونل نرم ترین تشک است. به غیر از این، تشک فضای کافی برای حرکت آسان را فراهم می کند.

تشک پاکتی (فنری منفصل)

در تشک پاکتی، صدها فنر در پارچه های نخی نرم محصور شده اند. از آنجا که فنرها به هم پیوسته نیستند، می توانند به طور مستقل حرکت کنند. فنرهای به کار رفته در تشک آن را نرم تر و راحت تر می کند. این تشک ها به دلیل پشتیبانی عالی که دارند محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. افراد با وزن متفاوت می توانند بر روی این تشک بخوابند، زیرا این تشک می تواند با توجه به خط و شکل بدن تنظیم شود.

تشک های پاکتی بادوام بوده و ماندگاری بالایی دارند.

فنر پاکتی

تشک فنری پاکتی

مزایای تشک فنری بونل و تشک پاکتی

تشک فنر بونل و پاکتی هر دو با مواد فنری ساخته شده اند و یک ساختار فنر جامد را ارائه می دهند.

تشک های فنری بونل بادوام بوده و حس سنتی دارند. این تشک ها از بدن پشتیبانی خوبی می کنند، از این رو از کمر درد جلوگیری می کنند. این تشک ها گردش هوا را تضمین می کنند و حداکثر راحتی را فراهم می کنند.

تشک های فنری پاکتی از حرکت در هنگام خواب جلوگیری می کنند، زیرا فنرها به هم پیوسته نیستند. تشک ها بادوام بوده و راحتی بیشتری را ایجاد می کنند. آنها همچنین گردش خون را بهبود می بخشند.

تفاوت بین تشک بونل و تشک پاکتی

سوالی که هر مشتری می پرسد این است که تفاوت فنر بونل و فنر پاکتی چیست؟ در اینجا یک توضیح ساده آورده شده است که به شما کمک می کند تفاوت آنها را درک کنید.

تشک بونل یکی از قدیمی ترین انواع فناوری های تشک فنری در بازار است. فنر های بونل به عنوان فن آوری فنر متصل به یکدیگر توصیف می شوند. تشک های این نوع به دلیل ساختار فنری داخلی تمایل به سفتی بیشتری دارند. از آنجا که فنر ها به هم متصل هستند، این سیستم فنری بیشتر به حرکت حساس است.

این بدان معناست که وقتی شخصی در یک طرف تخت حرکت می کند، ممکن است فرد در طرف دیگر حرکت را روی تشک نیز احساس کند. اما تشک های فنری پاکتی با فنرهایی ساخته می شوند که بهم پیوسته نیستند. این کار از هرگونه حرکتی جلوگیری می کند. اگر فرد خوابیده روی تخت در حال چرخش و حرکت روی تخت باشد، شریک دیگر ممکن است حرکت را احساس نکند.

تشک پاکتی از تشک بونل گران است.

تشک های پاکتی می توانند از شکل های مختلف بدن پشتیبانی کنند اما تشک های بونل نمی توانند زیرا فنرهای تشک بونل با هم حرکت می کنند. با این حال، در تشک پاکتی، فنرها به صورت جداگانه حرکت می کنند.

برخلاف تشک های بونل، در تشک های پاکتی هر واحد فنر در پاکت های پارچه ای جداگانه قرار دارد. چنین طراحی سیستم فنری وقتی یک نفر روی یک انتهای تشک حرکت می کند باعث کاهش حرکت روی تشک می شود و باعث کاهش وقفه در هنگام خواب می شود.

سیستم های فنر پاکتی نیز پشتیبانی کافی از کل بدن را دارند در حالی که فنر های بونل به صورت جداگانه به نقاط فشار و وزن مختلف بدن پاسخ می دهند. تشک های پاکتی کمی نرم تر از تشک های بونل هستند

میزان گردش هوا در داخل تشک پاکتی خواب راحت و دمای راحت تر تخت را تضمین می کند. تفاوت عمده بین هر دو تشک این است که فنرهای تشک بونل به هم متصل شده اند در حالی که فنرهای تشک پاکتی متصل نیستند.

تشک بونل بهتر است یا پاکتی

هر دو تشک مزایای خود را دارند اما تشک پاکتی مزایای بیشتری نسبت به تشک بونل دارد.

تشک های بونل برای افرادی طراحی شده اند که تشک های محکم و سفت را ترجیح می دهند اما به دلیل حرکات زیادشان ممکن است منجر به اختلال در خواب شود. در حالی که تشک های پاکتی خواب خوب شب را تضمین می کنند.

پس از خواندن تمام مزایا و معایب هر دو تشک، باید بتوانید تصمیم بگیرید که هنگام خواب چه اولویت هایی دارید و کدام تشک برای شما بهتر است.

آشنایی با تشک رویا

تشک رویا سازگار با اندام افراد

همه ی افراد تمایل دارند تا یک خواب راحت و آرام داشته باشند تا بتواند روز بعد خود را سر حال و سلامت بدون هیچ گونه خستگی و کوفتگی آغاز کنند؛ به همین دلیل تمام تلاش خود را خواهند کرد که تشکی را انتخاب نمایند تا با اندام آن ها سازگار بوده، خواب راحتی را برای آن ها مهیا سازد. تشک رویا با داشتن انواع مختلف و رعایت نکاتی که می تواند یک خواب آرام و استراحتی واقعی را موجب شود، توانسته است رضایت مخاطبان خود را به دست بیاورد.

انواع تشک رویا

تشک رویا دارای سه دسته بندی کلی است که  هر کدام خصوصیات خاص خود را دارا می باشند.

تشک های فنر منفصل

تشک های فنر منفصل (Pocket Spring) که با استفاده از فناوری های نوین طراحی شده اند، به جای استفاده از فنرهای متصل از فنرهای منفصل (پاکتی) استفاده می کنند. این تشک ها نرم و راحت بوده، طبق فرم بدن و وزن هر فرد شکل خاص و ویژه ی بدن همان شخص را به خود می گیرند؛ چراکه طراحی این فنرها به شکلی است که هر کدام شان تحت تأثیر مقدار فشاری که از هر قسمت بدن به آن ها وارد می شود، تغییر شکل می دهند. مزیت دیگر این نوع تشک رویا در مقایسه با تشک های فنری معمولی در این است که مثلا در تشک های دو نفره لرزش های حاصل از غلت زدن هر فرد به قسمت های دیگر تشک منتقل نمی شود و فقط در همان قسمتی که فرد در حال غلت زدن می باشد حس خواهد شد، بنابراین هیچ کس خواب دیگری را مختل نخواهد کرد.

تشک رویا اولترا از انواع همین تشک های فنر منفصل می باشد.

تشک های اسفنجی (طبی)

با وجودی که اسفنج در تمام تشک ها به کار می رود و جزء لایه های اصلی آن ها به حساب می آید ولی چون عمده ترین بخش این نوع تشک ها از انواع خاصی از اسفنج ها آن هم با وزن های متفاوت ساخته می شوند، به همین دلیل به آن ها تشک های اسفنجی (طبی) می گویند. این نوع تشک ها به دلیل این که هیچ نوع فنری در ساختار خود ندارند، حرکت های هر فرد روی تشک باعث ایجاد لرزش در قسمت های دیگر آن نشده، بخصوص در تشک های دو نفره هیچ کس مزاحم دیگری نخواهد شد.

تشک رویا مدیکال از انواع همین تشک های اسفنجی (طبی) می باشد.

آشنایی با تشک رویا

تشک های بونل (فنری)

به دلیل راحتی تشک های فنری، این نوع تشک ها به عنوان نوع پر طرفدار بین انواع تشک ها به حساب می آیند. البته ذکر این نکته لازم است که این نوع تشک ها سفت تر از انواع تشک های دارای فنر منفصل می باشند. اسکلت تمامی تشک های فنری رویا با استفاده از فناوری های جدید و به روز دنیا از فنرهای بافته شده و متصل به هم ساخته شده اند، به همین دلیل دارای مقاوت بسیار زیادی بوده، دوام بالایی را دارا هستند. به دلیل طریقه ی ساخت و نوع بافت اسکلت این تشک ها وزن بدن شخص در تمام قسمت های تشک به طور یکنواخت تقسیم می شود. همین خصوصیات باعث می شود افرادی که دارای وزن بالا می باشند بتوانند به راحتی از این نوع تشک ها استفاده نموده، خوابی خوش را تجربه کنند.

تشک رویا بونل و همچنین تشک رویا کودک از انواع همین تشک های فنری است.

اگر به دنبال یک تشک مناسب میگردید ما به شما خرید تشک رویا را پیشنهاد میکنیم.

قیمت تشک دو نفره

تشک دو نفره

برای داشتن یک روز خوب و پرانرژی، باید خواب راحت و استراحت کافی داشته باشید. لازمه دستیابی به  خوابی دلچسب، آرام و عمیق، انتخاب تشکی مناسب است. در زمان خرید تشک دو نفره، باید به فاکتورهای مهمی از جمله سایزبندی و اندازه تشک، وزن تشک، مواد تشکیل دهنده، ساختار و جنس و قیمت تشک توجه کنید.

برای خرید تشک، علاوه بر درنظر گرفتن برند و نوع تشک، باید از اصالت آن نیز اطمینان حاصل کنید. باید به این نکته توجه داشت که تشک های مختلفی با انواع مارک ها و مدل های مشابه و مختلف، در بازار اقتصادی و تجاری ایران وجود دارد.

بنابراین، باید برای انتخاب یک تشک مناسب و اصل، دقت زیادی داشت. همانطور که می دانید، همه افراد پس از گذراندن یک روز پر استرس و پرکار، به یک خواب راحت و آرامش بخش نیاز دارند. برای داشتن یک استراحت و خواب راحت نیز به یک تشک مناسب و خوب، نیاز است.

عوامل موثر بر قیمت تشک دو نفره

تنوع مارک های تشک دو نفره بسیار زیاد است، بنابراین قبل از خرید تشک دو نفره باید از قیمت تشک های اطلاعات کسب کنید. برخی از عوامل تعیین کننده قیمت تشک دو نفره عبارتند از:

نوع تشک دو نفره

خوب است بدانید که تشک های طبی و تشک های طبی فنری دو نمونه رایج و محبوب تشک های دو نفره موجود در بازار هستند. تشک های طبی دو نفره سفت و سخت هستند و ساختاری بدون فنر دارند. در واقع داخل تشک های طبی از چندین لایه مختلف اسفنج و فوم ساخته شده است. معمولاً افراد برای خرید تشک های طبی برای دو نفر که از ناحیه کمر مشکل دارند مراجعه می کنند و به توصیه پزشک قصد خرید تشک طبی برای دو نفر را دارند. تشک های طبی فنری از فنرها و لایه های فوم و اسفنج ساخته شده اند.

تشک طبی

تشک مموری فوم

نوع فوم داخل تشک دو نفره

لایه های تشک معمولاً از اسفنج پلی اورتان یا اسفنج مموری فوم ساخته می شوند. اگر لایه رویی تشک از مموری فوم ساخته شده باشد، قیمت تشک طبی دو نفره بیشتر است زیرا فوم مموری از کیفیت بالاتری نسبت به اسفنج پلی اورتان برخوردار است. همچنین خواب راحت تری روی تشک مموری فوم احساس خواهید کرد. جالب است بدانید که فوم های پلی اورتان بر اساس تراکم آنها به سه دسته مختلف تقسیم می شوند. هرچه تراکم سطح اسفنج های پلی یورتان بیشتر باشد، کیفیت و قیمت تشک طبی نیز بالاتر است.

نوع پارچه

اگرچه پارچه ای که برای پوشاندن اطراف تشک استفاده می شود می تواند در افزایش قیمت تشک های طبی موثر باشد؛ اما اهمیتی ندارد زیرا کیفیت پارچه روی تشک تاثیری در کیفیت خواب شما نخواهد داشت. البته باید در نظر داشته باشید که تشک های دو نفره ساخته شده از پارچه های بهتر گران هستند اما برای حفظ نظافت و همچنین افزایش طول عمر تشک می توانید از محافظ تشک نیز استفاده کنید، بنابراین نوع پارچه اهمیت چندانی نخواهد داشت.

تولید کننده تشک

اگر برای خرید تشک دو نفره دو نفره به بازار بروید، در می یابید که این برند در تعیین قیمت تشک طبی دو نفره بسیار تأثیرگذار است. البته به خاطر داشته باشید که بیشتر تشک های موجود در بازار که با مارک های ترکیه، اسپانیا و… به فروش می رسند، در اصل ایران هستند. علاوه بر این تشک های ساخت ایران از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و می توانید با اطمینان از کیفیت این تشک ها آن ها را خریداری کنید.

سایز بندی تشک

ابعاد و اندازه مانند سایر مشخصات تشک در کیفیت خواب شما تأثیر می گذارد. اگر تشک و تخت از نظر ابعاد با یکدیگر سازگار نباشند، تشک شما عملا غیر قابل استفاده خواهد بود. در نتیجه، شناخت ابعاد مختلف و دانستن اندازه دقیق تخت هنگام خرید بسیار مهم است. از سوی دیگر، ابعاد مختلف تشک بر راحتی خواب شما تأثیر می گذارد. بسته به اندازه اتاق خواب می توانید از مدل های مختلفی استفاده کنید.

ابعاد تشک دو نفره

تشک دو نفره

یک نفره

سایز ۹۰ * ۲۰۰

به طور کلی، برای یک بزرگسال با بدنه متوسط ​​مناسب است. بیشتر تخت های یک نفره برای این اندازه طراحی شده اند. بنابراین به این تشک ۹۰ نیز گفته می شود. این ابعاد برای انواع اتاق خواب ها با اندازه های مختلف مناسب است.

سایز ۱۲۰ * ۲۰۰

این اندازه برای افرادی که جثه بزرگتری دارند یا کسانی که می خواهند با کودک خود بخوابند بسیار مناسب است و این باعث می شود فضای بیشتری برای خوابیدن داشته باشید. این اندازه برای افرادی که در خواب می غلتند نیز مناسب است.

تشک دو نفره

سایز ۱۴۰ * ۲۰۰

این اندازه برای افرادی که فضای کمی در اتاق خواب خود دارند مناسب است. سایز ۱۴۰ مشتری بسیار کمی دارد. دلیل این امر تولید بسیار کم تختخواب در این اندازه است. یکی از عمده ترین مشکلات اندازه ۱۴۰ ، کمبود ملحفه، روتختی و … برای آن در بازار است.

سایز ۱۶۰ * ۲۰۰

محبوب ترین اندازه تشک دو نفره در بازار است. برای بسیاری از زوج ها، این سایز انتخاب خوبی است زیرا در اکثر اتاق خواب ها متناسب است

لازم به ذکر است که در بین اندازه های دو نفره، سایز ۱۶۰ * ۲۰۰ دارای برتری قابل توجهی نسبت به سایزهای دیگر است. با توجه به اینکه بیشتر وسایل خواب (روتختی، لحاف، ملافه، محافظ و …) برای تخت ۱۶۰ * ۲۰۰ طراحی و دوخته شده است، اگر تختخواب شما ۱۶۰ * ۲۰۰ است، طبیعی است که قدرت انتخاب شما در تهیه و خرید باشد این موارد بزرگتر از اندازه های دیگر دو نفره موجود در بازار هستند.

سایز ۱۸۰ * ۲۰۰

این اندازه به عنوان کینگ سایز یا تشک دو نفره بزرگ شناخته می شود. در این اندازه برای هر نفر فضایی برابر با ۹۰ سانتی متر در نظر گرفته شده است. این تشک فضای زیادی دارد و همچنین برای افرادی که در خواب حرکت زیادی دارند مناسب است.

به دلیل بزرگ بودن این اندازه در بسیاری از اتاق ها مناسب نیست. همچنین انتقال و بالا بردن این ابعاد تشک از پله های ساختمان نیز دشوار است. از طرف دیگر ، انواع مختلفی از کالاهای خواب (لحاف، روتختی، ملحفه و …) برای این اندازه کمیاب است.

تشک های نوجوانان و کودک

سایز ۱۸۰ * ۸۰

این اندازه برای نوجوانان مناسب است و کمی از اندازه یک تشک کوچک کوچکتر است و نوجوانان عزیز می توانند این اندازه تشک را خریداری کنند.

تشک کودک ۱۳۰ * ۷۰ و ۱۳۵ * ۷۵

این تشک سایز فقط برای نوزادان مناسب است که فضای کمی را اشغال می کند. تخت کودک به طور کلی در این ابعاد به صورت استاندارد تولید می شود و به طور استاندارد توسط تولید کنندگان مختلف استفاده می شود. گهواره های زیادی نیز در این اندازه تولید می شوند. اگر اندازه تخت نوزاد شما با اندازه استاندارد متفاوت است، باید سایزی با اندازه سفارشی برای شما تولید شود.

انواع سایز های مختلف برای تشک

سایز بندی تشک ها

 

یک تشک خوب می‌تواند کیفیت خواب شما را چند برابر کند! خرید اینترنتی تشک را با ما تجربه کنید. فروشگاه اینترنتی تشک به عنوان بهترین نمایندگی اینترنتی تشک با کیفیت ترین محصولات را به مشتریان ارائه می دهد.