تشک

انواع تشک و باکس جک دار

تشک

انواع تشک و باکس جک دار

تشک فنری منفصل

تشک فنری منفصل

همه ما از اهمیت خواب مناسب آگاهیم. داشتن خواب شبانه کامل از داشتن یک تشک با کیفیت و مناسب شروع می شود. شما باید وقت بگذارید تا مطمئن شوید که تشک مناسب بدن شماست. اما با وجود انواع مختلف تشک در بازار، دانستن اینکه از کجا شروع کنید می تواند سخت باشد. یکی از اولین سوالاتی که ممکن است خودتان بپرسید این است که تشک فنری منفصل چیست؟

تشک فنری منفصل (پاکت اسپرینگ یا پاکتی) از فنر های جداگانه ساخته می شود. هر فنر به صورت تکی در پارچه ای محصور شده است. فنر ها مستقل از یکدیگر کار می کنند. هر فنر فقط به فشار وارد شده به آن نقطه واکنش نشان می دهد.

مزایای تشک فنری منفصل

فنرهای منفصل برخلاف تشک های فنری قدیمی تر، به عنوان یک شکل واحد حرکت نمی کنند. این امر به جلوگیری از “جمع شدن” کمک می کند و باعث کاهش انتقال حرکت به نقاط دیگر تشک می شود. هر فنر به صورت جداگانه کار می کند تا به درستی از بدن شما پشتیبانی کند. به همین دلیل، اگر وزن شما و همسرتان اختلاف زیادی دارد و یا در هنگام خواب تکان می خورید تشک فنری منفصل برای شما بسیار مفید است.

عدم انتقال حرکت

هر فنر منفصل به جای پخش کردن وزن بدن در سطح تشک، جداگانه به فشار وارد شده واکنش نشان می دهد و از وزن بدن پشتیبانی می کند. این کار به شما کمک می کند تا خوابی آرام داشته باشید.

استحکام

از آنجا که هر فنر به صورت جداگانه در پارچه خود محصور است این امر آن را در کشش ثابت نگه می دارد. این کار باعث ایجاد یکنواختی از استحکام در کل تشک می شود.

پشتیبانی کامل از بدن

تشک های فنری منفصل از نوع تشک های فنری برتر به حساب می آیند. زیرا به ارائه حمایت کامل از بدن معروف هستند.

کاهش فشار

از آنجا که فنر ها به طور مستقل از یکدیگر کار می کنند تشک های پاکتی از وزن بدن شما تا حدی بیشتر از سیستم فنر کوئل باز (که به آن فنر استاندارد نیز گفته می شود) پشتیبانی می کنند. این امر به شما کمک میکند تا زمان خواب احساس راحتی و پشتیبانی خوبی داشته باشید.

تشک فنری منفصل

یک تشک فنر منفصل

تفاوت های تشک فنر منفصل با فنر باز

وقتی نوبت به انتخاب تشک می رسد، ممکن است مجبور شوید بین تشک فنری باز (متصل) و تشک فنرمنفصل یکی را انتخاب کنید. همه این ها می تواند باعث سردرگمی شما در هنگام خرید تشک جدید شود.

تشک های فنر باز اغلب به عنوان حمایت کننده قوی و خوب معرفی می شوند. با این حال، ما می خواهیم به شما نشان دهیم که چرا این ایده اشتباه است و چرا بهتر است از تشک های فنر باز استفاده نکنید.

مقایسه

تشک های فنرباز، شما را بی قرار می کند و خواب راحتی با آن ها ندارید و حتی ممکن است مجبور شوید روی مبل بخوابید. در حالی که یک تشک با کیفیت فنر منفصل می تواند شخصاً متناسب با بدن هر فرد باشد و خواب بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهد. 

بیشتر سیستم های فنر دار در سیستم متصل به داخل خود از فنرهای ساعت شکل استفاده می کنند که از بالا به پایین تشک به طور مساوی توزیع می شود.

یک تشک فنر باز استاندارد به طور متوسط ​​۳۰۰ فنر دارد. فروشندگان و تولیدکنندگان تشک غالباً در مورد ملاک فنر تشک صحبت می کنند که مربوط به ضخامت سیمی است که فنر تشک از آن ساخته شده است. هرچه تعداد این معیار کمتر باشد، تشک سخت تر خواهد شد. تشک با استاندارد ۱۲ درجه فنر یک تشک بسیار محکم است و از بدن پشتیبانی خوبی می کند. اما اگر به دنبال تشک نرم تری هستید، فنر ۱۳.۵ ضمن ایجاد پشتیبانی مناسب می تواند کمی نرم شود.

تشک های فنر باز بدترین نوع تشک فنری در بین انواع تشک ها هستند. این تشک ها از یک سیستم تعلیق بهم پیوسته تشکیل شده اند و به صورت مارپیچی دایره ای شکل پیچیده می شوند. سپس این مارپیچ ها به قاب سیم متصل می شوند و مانند یک فنر بزرگ عمل می کنند. هیچ بخشی از این فنرها به طور مستقل فعالیت نمی کند.

تشک فنری منفصل

تفاوت تشک فنری منفصل با فنر باز

ارجحیت تشک فنری منفصل به فنر باز

اگر ترجیح می دهید نزدیک لبه تشک بخوابید، فنرهای منفصل (پاکتی) پشتیبانی بیشتری در لبه ها دارند. در حالی که یک مدل فنر باز از چنین مزیتی برخوردار نیست زیرا کناره های تشک در لبه های خود هیچ تکیه گاهی ندارند.

فنرهای منفصل متناسب با وزن بدن شما قابل تنظیم هستند و می تواند دو نیروی کششی متفاوت را در یک تشک ایجاد کند. که باعث می شود فنرهای منفصل برای دو نفر با وزن متفاوت که می خواهند روی یک تخت بخوابند ایده آل باشد. با تشک فنر باز هرگز نمی توان به این مزیت دست یافت.

فنرهای منفصل همچنین سطح منسجم تری را برای پوشش تشک فراهم می کند که از الیاف و پوششی است که روی آن نشسته ایم. وقتی الیاف روی سیستم فنر باز قرار می گیرند، غالباً در آن فرو می روند و به مرور زمان بین فنرها فاصله ایجاد می کنند و باعث ایجاد یک سطح ناهموار می شوند. یک تشک فنری منفصل از تشک فنری معمولی بیشتر دوام می آورد. و سال ها خواب راحت را برای شما فراهم می کند.

قیمت تشک فنری منفصل

تشک های فنری منفصل قیمت بالاتری نسبت به مدل های فنری دارند. به عنوان مثال، شما نمی توانید یک تشک فنری منفصل واقعی با قیمت پایین خریداری کنید. با این حال، اگر می خواهید هزینه بالایی برای تشک بپردازید، حداقل انتظاری که دارید یک سیستم پشتیبانی از الیاف مصنوعی جدا است.

تشک فنری منفصل

تشک فنر باز

تشخیص تشک فنری منفصل

اول از همه، از فروشنده سوال کنید که آیا یک تشک دارای فنر باز است یا یک تشک پاکتی؟ اگر آن ها نمی توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند، توضیحی که روی تشک نوشته شده است همیشه مفید است. اگر نمی توانید عبارت “تشک فنری منفصل (پاکت اسپرینگ) را بر روی آن مشاهده کنید، کاتالوگی وجود دارد که در آن تشک معرفی شده است.

در نهایت یک تست سریع برای شناسایی تشک فنری باز وجود دارد که می توانید انجام دهید. به سادگی پنل کناری تشک را بگیرید. اگر سیم را احساس می کنید و می توانید انگشتان خود را به داخل سیم ها فشار دهید، این یک تشک فنری باز است. هیچ تشک طبی پاکتی اجازه این کار را نمی دهد. زیرا داخل تشک دارای الیاف است و فنرها از فرو رفتن انگشت جلوگیری می کنند.

فنرها

قانون کلی تشک های فنری منفصل این است که هرچه فنر های بیشتری وجود داشته باشد واکنش ها و حرکات کنترل شده تری دارند و تشک پشتیبانی بهتری خواهد داشت. این امر مستقیماً باعث راحتی بیشتر تشک خواهد شد. البته نباید تعداد فنرها را در نظر گرفت و شکل و ماده طراحی فنر نیز بسیار مهم است. به همین دلیل، خرید تشک فنری منفصل ارزان از تولیدکنندگان ناشناخته توصیه نمی شود.

تعداد فنرها شاخص کیفیت تشک است اما تنها عامل نیست و اجازه ندهید با تعداد فنرها شما را فریب دهند. تشکی پر از فنرهای بی کیفیت بهتر از تشکی نیست که فنر کمتری داشته باشد اما کیفیت بهتری نداشته باشد. برای انتخاب بهتر باید مشخصات کلی مواد به کار رفته در تشک را در نظر بگیرید. مواد به کار رفته در سطح و بالای تشک و همچنین موادی که داخل تشک را پر می کنند در تعیین قیمت و کیفیت تشک فنری موثر هستند.

عمر مفید تشک فنری با فنر جداگانه حدود ۷ تا ۱۰ سال است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد